"; while ($file = readdir($myDirectory)) { if (($file != ".") && ($file != "..") && ($file != "index.php") && !(is_dir("imgs/$file")) ) { $files[] = $file; if (is_int($i / $cols)) { list($width, $height) = getimagesize("imgs/$file"); echo ""; } else { list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize("imgs/$file"); echo ""; } $i++; } } echo "
"; echo ""; echo "
"; closedir($myDirectory); ?>
Foto's gemaakt door Jan de Vaan, Rob Schröder en anderen.

Maritiem 2009 - Warm, gezellig en uitbundig.

Voor een zonovergoten Citadel op het, inmiddels bekende, pontonpodium mocht ons koor ook aan deze 17e editie van Maritiem een bijdrage leveren.
Met een voor onze dirigent wat ruimer bemeten plaats dan twee jaar geleden, zat ons koor in een heerlijk en warm najaarszonnetje.

Een uitgekiende combinatie van populair en klassiek, gelardeerd met een paar stevige meezingers, hield een enthousiast publiek een uur lang geboeid. Startend met het vrolijke ‘Tu Sei Bella’ en het wat ernstiger ‘Godiam La Pace’ gevolgd door een drietal musicalwerken, kreeg het publiek al snel de smaak te pakken.

Een ruime plaats in het programma was ingeruimd voor oude en nieuwe muziek uit Italie. Op ‘Con Te Partiro’ volgde de Italiaanse medley, waarbij het moeilijk te zeggen was wie enthousiaster zong: het koor of het publiek.
‘Tanti Affetti’ bracht het publiek weer even in klassieke sferen, maar de uitbundige ‘Java Jive’ deed het publiek weer swingen (of is het Jive’n?). En natuurlijk mocht ook dit keer het Slavenkoor uit Nabucco van Verdi niet ontbreken.

Het slot van ons optreden bestond uit een medley van zeemansliederen. Een schot in de roos van onze dirigent Henk van der Sanden. Op één van de toegestroomde bootjes waagde men zich zelfs aan een (wankel) walsje. Ook bij deze afsluitende medley liet het publiek zich niet onbetuigd, mede door de enthousiaste oproep van Henk om mee te zingen.

Wat een heerlijke middag en wat een feest om aan dit festijn te kunnen meewerken.
Frans Tuijtjens