Repertoire

In de 50 jarige bestaansgeschiedenis heeft het koor een archief aan muziekwerken opgebouwd dat bestaat uit meer dan 600 verschillende nummers. De lange lijst varieert van éénmalig uitgevoerde werken voor speciale gelegenheden tot vele malen gezongen werken. Het repertoire gaat van volksliederen via musical naar opera. Ook de religieuze muziek is uitgebreid vertegenwoordigd.

In 2006 maakte het koor een reis naar Parijs en zong daar in de Notre Dame, in La Madeleine en in de St. Pierre op Montmartre. In de Notre Dame zong het koor samen met de solisten Roos van der Sanden en Anneke Hageman-van der Holst het Pie Jesu.

Van het jubileumconcert in 2008 is een geluidsregistatie gemaakt die heeft geresulteerd in een schitterende CD waarop 16 werken zijn te beluisteren in wisselende samenstelling uitgevoerd door koor en solisten. Ook het speciaal voor deze gebeurtenis door dirigent Henk van der Sanden gecomponeerde Jheronimus Bosch lied vindt u terug op deze CD die te verkrijgen is op onze repetitie avonden.

In mei 2009 heeft het koor in de St. Michielskerk in Leuven de “Cantique de Jean Racine” van Gabriel Fauré gezongen. Daarvan is een amateuropname gemaakt die u hier kunt beluisteren.

Tijdens de plechtigheden in de Bevrijdingsherdenkingsweek in 2009 heeft ons koor medewerking verleend aan de oecumenische dienst in de Kathedrale Basiliek van St. Jan op dinsdag 27 oktober. Daar werd o.a. gezongen het lied Requiem, een arrangement van Henk van der Sanden met tekst van Antoinette Bastiaans.

Op 29 oktober 2009 gaf het Gemengd Koor een groot concert ter ere van de oud-strijders. Aan het slot van dit concert werd het speciaal voor deze gelegenheid geschreven werk: October ’44, gecomponeerd door Henk van der Sanden en met tekst van Antoinette Bastiaans, uitgevoerd door het Gemengd Koor
‘s-Hertogenbosch, het LLantrisant Male Choir uit Wales, het eigen kinderkoor, de solisten Roos van der Sanden en Cis Hageman, daarbij begeleid door de Band of the Prince of Wales Division en een symfonisch orkest.