Een muzikale lente-boodschap in de Taling.

2 april 2016

Hartverwarmend en ontroerend was het massaal meezingen door de bijna honderd toehoorders in het atrium van Park De Taling afgelopen zaterdag 2 april 2016. Dirigent Henk van der Sanden van het Gemengd Koor s-Hertogenbosch had alle aanwezigen uitgenodigd om eensgezind het overbekende “Va Pensiero” (het slavenkoor van Verdi) met het koor mee te zingen. Enthousiast grepen de bewoners en andere bezoekers met beide handen deze unieke kans aan. Er werd zelfs hier en daar een traantje weggepinkt, ook door oud-koorleden die deel uitmaakten van het publiek. Maar niet alleen Verdi’s bevrijdingslied werd met emotie en volle aandacht gevolgd. Ook de andere muzikale nummers (veertien in totaal) werden door luid applaus op hun waarde geschat. De kersen op de taart waren ongetwijfeld de prachtige selectie uit de “Phantom of the Opera”, het serene en mysterieuze “Only Time” van Enya en de ingehouden triomfantelijkheid van “Dal Tuo Stellato Soglio”. Het aangrijpende “Figlio Perduto” (De verloren zoon) van Beethoven kreeg extra glans door de ingetogen piano-intro van pianist Rein Boeijen. De uitvoering van Bruckner’s “Locus Iste” ontlokte een spontaan en krachtig “bravo!”-geroep. De middag werd afgesloten met het aanstekelijk swingende “Wonderful, Wonderful World”, dat enthousiast door alle bewoners en hun bezoekers werd meebeleefd. Park De Taling huldigt de kerngedachte: “Een goed leven voor de ouderen, ook wanneer het leven (ingrijpend) verandert”. Van muziek wordt gezegd dat deze mensen samen brengt. Maar muziek brengt ook warmte in het hart en verlicht de geest. Buiten waaide nog een fris voorjaarswindje, maar in de centrale ruimte van Park De Taling was de lente al uitgebroken.

Willem Hol

IMG_9782 IMG_9740 IMG_9694